Let the adventure begin - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Zehrasadventure - WaarBenJij.nu Let the adventure begin - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Zehrasadventure - WaarBenJij.nu

Let the adventure begin

Door: Z. Sert

Blijf op de hoogte en volg

16 Oktober 2018 | Australië, Toowoomba

Daar ging ik dan op 23 augustust 2018 naar de down under nieuwe avontuur als au pair.

Afscheid op schiphol was wel even moeilijk. Zelf had ik niet echt door dat ik mijn familie en vrienden een lange tijd niet ga zien. Me familie en vrienden hadden een leuk boekje voor me gemaakt met lieve woorden. Ik mocht het pas lezen tijdens de vlucht. Maar omdat ik erg nieuwschierig was had ik het al gelezen bij het wachten bij de gate. Door de lieve woorden moest ik wel een paar traantje laten vallen. Wat ga ik mijn familie en vrienden toch missen!

Maar ik heb zin in mijn nieuwe avontuur!

De vlucht is goed gegaan (gelukkig) en was best relaxt. Ik was erg trots op mezelf dat ik dit in me eentje doe.
Hier ben ik dan in down under! Goed en heel aangekomen.

Hoe waren mijn eerste weken in Ausie?
Kut! Kut en nog een kut. Wat ik had meegemaakt had ik niet zien aankomen. Ik zal het kort houden, want ik wil geen vervelende verhalen schrijven.
Ik moest na een week en een paar dagen een nieuwe gezin gaan zoeken. Want mijn host moeder vond het toch geen match. Ik kreeg dit via de mail te horen van de organisatie (dus niet vanuit de host moeder zelf).
In mijn contract stond dat ik twee weken kan blijven bij het huidige gezin tot ik een nieuw gezin heb gevonden. De host moeder gaf zelf ook al aan dat ik even kon blijven. Tijdens het zoeken van een nieuwe gezin kreeg ik een facebook bericht van mijn host moeder. Ze schreef dat ze hun oude aupair terug hebben gevraagd en dat het awkward wordt als ik blijf. Dus wat ze wilde zeggen is; we willen dat je zo snel mogelijk weg gaat. Plaats van dat ik bezig was om een nieuw gezin te zoeken moest ik dus zo snel mogelijk een hotel gaan zoeken. Want een week was voorbij en geen één gezin vanuit de organisatie had gereageerd.

Nou daar zit je dan in een hotel. Zittend in een hotel was ik weer bezig met zoeken naar een nieuw gezin. De tweede week was om en nog steeds geen reactie van gezinnen. De organisatie gaf aan dat ze alles deden om een nieuwe gezin voor mij te vinden. Op een gegeven moment was ik erg wanhopig en móest zo snel mogelijk een gezin vinden. Want me geld begon op te raken, geen inkomen en me dagen in het hotel waren bijna om.
Op een gegeven moment ben ik zelf gaan zoeken via facebook. Deze tip kreeg ik van iemand in een restaurant.

In het begin wist ik niet waar ik moest zoeken op facebook. Ik dacht ik vraag de organisatie om hulp. De organisatie gaf mij een paar facebook pagina's om gezinnen te zoeken. Na het plaatsen van mijn bericht op verschillende pagina's ging ik geduldig wachten. De volgende morgen werd ik wakker en ik zag 20 geïnteresseerde berichten. Ik was in shock!
Na een dag heb ik een besluit gemaakt tussen de gezinnen. Ik was zo blij en opgelucht.

Ik moest reizen vanuit Adelaide (south australia) naar Toowoomba (queensland). Dit was ongeveer 4 uurtjes vliegen met een tussenstop in Sydney.

Aangekomen op toowoomba airport was ik goed ontvangen door mijn nieuwe host moeder. Het nieuwe gezin is erg vriendelijken open. Mijn nieuwe host mom gaf me zelfs een bosje bloemen om mij te bedanken. Dit vond ik erg lief.

Ik ben nu drie weken bij het nieuwe gezin en het bevalt me goed. Ik heb twee kids waar ik op moet passen. Twee meisjes van 1 jaar en 2 jaar oud. Schattig maar af en toe een beetje eigenwijs. Maar toch blijven ze cute.

In de drie weken dat ik hier ben heb ik al de familieleden van beide ouders ontmoet. Ik ben naar een bloemenfestival geweest met muziek, mooie bloem kunsten, lekkere eten en nog veel meer. Ik heb een zoo bezocht samen met de kids en de host mom. En natuurlijk heb ik wat geshopt.

Ik mag van geluk spreken en ben erg dankbaar dat ik een goed gezin heb gevonden!

  • 16 Oktober 2018 - 14:07

    Suzan:

    Wij zijn hier in Nederland ook super blij dat je uiteindelijk een lief en leuk gezin hebt gevonden die jou waarderen. Maar natuurlijk mis ik jou onwijs veel

  • 16 Oktober 2018 - 14:06

    Suzan:

    Hhhmmm die kaolo ding heeft maar helft van mij reactie geplaatst. How rude! Love you, ya sister suziesu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Toowoomba

Au pair in Australië

Actief sinds 16 Okt. 2018
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 532

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 23 Mei 2019

Australië here i come!

Landen bezocht: